خودآگاه

خودآگاه چیست؟

ضمیر خودآگاه کنترل 8% از فعالیت های انسان را کنترل میکند که این میزان کم را نمیتوان بی اهمیت دانست، فعالیت هایی که خودآگاه انسان کنترل آن را بر عهده دارد فعالیت هایی هستند که انسان با آگاهی انجام میدهد.

مانند ضرب تقصیم پرسش و پاسخ زمانی که شما به کاری که وارد نیستید و میخواهید آن کار را انجام دهید هوش و حواس خود را کامل جمع آن کار میکنید و این خودآگاه شماست که در این شرایط کنترل فعالیت های فکری و فیزیکی شما را برعهده گرفته است.

مثلا وقتی شما تازه رانندگی را آموختید برای تعویض دنده کلاج و ترمز و هر کار دیگر با فکر و با دقت عمل میکنید چون ناخودآگاه شما هنوز آماده در دست گرفتن کنترل این فعالیت جدید را ندارد، انجام این کار توسط خودآگاه کمی با سختی صورت میگیرد، هر بار بعد از رانندگی فرد احساس خستگی شدیدی میکند.

بعد از مدتی که شما به رانندگی عادت کردید دیگر این عمل را توسط ناخودآگاه انجام میشید و دیگر رانندگی طولانی مدت هم باعث خستگی شما نخواهد شد شما برای تعویض دنده یا هر کار دیگر فکر نمیکنید و کاملا بصورت ناخودآگاه عمل خواهید کرد.

با کمک این مثال متوجه شدیم که ناخودآگاه به راحتی میتواند فعالیت های خودآگاه ما را نیز تحت تاثیر قرار دهد، خب زمانی که ناخودآگاه ما بصورت اشتباه برنامه ریزی شده ما با تلاش و تمرین از طریق خودآگاه میتوانیم ناخودآگاه خودمان را اصلاح کنیم تا در روابط اجتماعی و عاطفی جایگاه بهتری داشته باشیم.

مقالات مرتبط:

تکنیک های برگرداندن رابطه از دست رفته

قانون جذب چیست؟

قانون جذب عشق

تکنیک های برنامه ریزی و نفوذ به ضمیر ناخودآگاه

نیاز های ناخودآگاه عشقمان چیست؟

هوش هیجانی چیست؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *