تیپ شخصیتی حساس

تیپ شخصیتی حساس

افرادی که دارای تیپ شخصیتی حساس هستند همانطور که از نامگذاری این تیپ  مشخص است افرادی کاملا حساس و واکنش پذیر هستن و به سادگی دچار مشکلات عاطفی و اجتماعی میشوند یا این مشکلات را بوجود می آورند.

تیپ شخصیتی حساس چیست؟

افرادی با تیپ شخصیتی حساس نسبت به واکنش های طرف مقابل و رفتار اطرافیان خود بسیار حساس هستند. این تیپ شخصیتی در طول زمان واکنش ها و احساسات منفی که از طرف شریک عاطفی خود دریافت میکنید را در ذهن خود انبار کرده و هیچ وقت با شما راجب مشکلاتی که داردراجب مواردی که او را ناراحت میکند صحبت نمیکند.

و در اکثر مواقع بعد از مدتی در اثر یک اتفاق نه چندان مهم بصورت انفجاری واکنش نشان میدهد و گاها رفتار تیپ شخصیتی حساس در این شرایط همراه با خشونت، بد رفتاری، توهین و بهانه گیری میباشد.

تیپ شخصیتی حساس

تیپ شخصیتی حساس به چه چیز هایی حساس است؟

تیپ شخصیتی حساس نیازمند توجه بسیار، ارزش قائل شدن، جدی گرفته شدن هستند. زمانی که ابراز احساسات نسبت به این افراد کم باشد با یک درون ریزی مواجه شده و احساس بی اهمیتی میکنند، تیپ شخصیتی حساس را نباید با توجه کردن به شخص دیگه تحریک کرد.

این تیپ افراد کاملا تحلیل گر هستند اما چون افرادحساس درگیر احساست درونگرایانه هستند اکثر تحلیل های آنها منفی است و شرایط را طوری تحلیل میکنن که در ذهن خودشان صحیح است.

یعنی اگر شما با شخصی یک ارتباط ساده داشته باشیدممکن است توسط این تیپ شخصیتی تحلیل شوید و ارتباط  شما یک توجه بیش از حد در نظر گرفته شود. در برخورد با این تیپ باید مهارت های ارتباطی قوی داشت نگاهی کنید به (چگونه با تیپ شخصیتی حساس برخورد کنیم)

 

تیپ شخصیتی حساس

تیپ شخصیتی حساس جذب چه تیپی میشوند؟

تیپ شخصیتی حساس نیاز مند توجه است و خود او معمولا به سمت افرادی که توجه دیگران را جلب میکند کشیده میشود افراد حساس به دلیل معیار های حساس بودن و ضربه پذیر بودن به هیچ عنوان نمیخواهند با شخصیتی خودشیفته وارد رابطه شوند اما  بصورت ناخودآگاه  جذب افراد خودشیفته میشوند.

دلیل این اتفاق ساده است چون این تیپ معیار های خاصی دارن که در بعضی مواقع میتوان به آن کمبود نیزگفت. آنها جذب افرادی میشوند که امتیازات بیشتری دارند افرادی که برای دیگران قابل توجه هستن و در این شرایط افراد خودشیفته با زیرکی و با رفتار متناقض خود به سادگی افراد دارای تیپ شخصیتی حساس را جذب میکند.

افراد حساس در رابطه با افراد خودشیفته کاملا آسیب پذیر هستند چون هوش هیجانی بالایی ندارند. و متاسفانه دچار آسیب ها و مشکلات جدی میشوند که گاها  جبران ناپذیر است.

 

مقالات مرتبط:

برخورد با تیپ شخصیتی حساس

قانون جذب چیست؟

قانون جذب عشق

نیاز های ناخودآگاه عشقمان چیست؟

چگونه دیگران را تغییر دهیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *