مغرور

چگونه یک فرد مغرور را عاشق خود کنیم

یک فرد مغرور و خودشیفته بصورت کاملا ناخودآگاه نیاز به مورد توجه قرار گرفتن دارد. نکته مورد بحث نوع این توجه میباشد، یک شخص خود شیفته علاقه ای به توجه همه افراد نشان نمیدهد، در واقع این موضوع بستگی به ارزش آن فرد از دیدگاه یک شخص خود شیفته دارد.

قبل از هر چیزی باید متوجه شوید ارزش از دید طرف مقابل شما چه تعریفی دارد این ارزش می تواند نیاز به اعتماد بنفس، ثروت، تحصیلات، اندام، ظاهر و.. باشد.

چگونگی ارتباط با پسران و دختران مغرور

برای برخورد با افراد مغرور قانون کلی وجود ندارد، اگر با یک فرد مغرور مواجه باشید شما به چند حالت میتوانید برخورد کنید.

1.بی اعتنایی به فرد مغرور_ ممکن است باعث ایجاد توجه در فرد شود، و شخص مغرور سعی در جلب توجه شما باشد تا نیاز ناخودآگاه خود را که توجه همگان است را ارضا کند. یا ممکن است از رویی نسبت به این بی توجهی پاسخ منفی بدهد و در مقابل شما گارد بگیرد و توجهی نکند.

2.توجه کردن به فرد مغرور_ در این نوع برخورد شما توجه لازم و گاهی بیش از حد را به شخص خودشیفته نشان میدهید، عکس العمل فرد خودشیفته در این شرایط معمولا نزدیک شدن و استفاده ابزاری از طرف مقابل برای ارضای نیاز ها و اهداف خود است.

3.انتقاد و به چالش کشیدن فرد مغرور_ شخص مغرور یا از شما متنفر میشود و اهمیتی به شما نخواهد داد یا بصورت کاملا جدی سعی در جلب توجه شما دارد، این موضوع بستگی به میزان ارزش شما از دیدگاه فرد مغرور دارد.

 

مغرور

 

آیا یک شخص خودشیفته عاشق میشود

حتی افرادی که دارای یک شخصیت خودشیفته هستند و به غرور خود اهمیت زیادی نشان میدهند در مقابله با احساس عشق لطیف و قابل دسترس خواهند بود، رسیدن به این هدف یعنی عاشق کردن یک فرد مغرور نیاز به توجه داشتن به نکاتی مهمی میباشد.

که اصلی ترین این نکات احساس و ارزشی است که در نزد فرد مغرور دارید. باید نیاز ها علایقفرد مغرور را بشناسید و از آنها برای عاشق کردن استفاده کنید.

توجه نکردن به فرد مغرور

از نظر عوام فرد مغرور شکست ناپذیر و غیر قابل دسترس هست، شخص خودشیفته با اعمال و رفتار خود این تصور را در اطرافیان ایجاد میکند و باعث تقویت این باور که او یک فرد استثنایی است میشود.

اما احساسی که این شخص در خود دارد کاملا متفاوت است، اکثریت مردم فکر میکنند فرد مغرور اهمیتی به بی اعتنایی آنها نمیدهد زیرا همیشه افرادی هستند که بجای آنها این توجه را نشان دهند.

بی اعتنایی و رد شدن، هر شخصی را آزار می دهد اما یک خودشیفته را تقریبا نابود می کند! چرا اینگونه است؟ این باور وجود دارد که دلایل غرور و خودشیفتگی این افراد بر می گردد به دوران اولیه زندگی شان.

اگر یک کودک مورد سوءاستفاه قرار بگیرد یا به وی توجه ی لازم نشود، از چیزی که هست خجالت می کشد و در نتیجه برای پوشاندن و مخفی کردن آن احساس خجالت و شرم، به هر شکلی که بتواند عمل می کند.

بعضی افراد برای جبران این اتفاق، تبدیل به اشخاصی با روابط اجتماعی قوی می شوند و بعضی دیگر مکانسیم دفاعی دیگری انتخاب می کنند که خودشیفتگی نام دارد. پسران و دختران مغرور همه ی سعی خود را می کنند تا نقص های شان را با نشان دادن برتری های خود پنهان کنند.

اصلی ترین معیار یک فرد خودشیفته جلب توجه تمام اطرافیان است. به این دلیل وقتی با بی اعتنایی روبرو میشود دچار ناراحتی و سردرگمی شده و حاضر است به هر قیمتی شده ارزش وجودی خود را اثبات کند و برتر بودنش را به رخ شما بکشد.

مغرور

 

واکنش منفی فرد مغرور

وقتی مورد بی توجهی و بی اعتنایی قرار بگیرد یا بدنبال بدست آوردن تائید است یادر اکثر موارد طرف مقابل را بصورت کامل رد کرده و او را فردی منفور و بی ارزش تلقی میکند و در هر حالی تلاش به تخریب شخصیت و تضعیف روحیه فرد مقابل دارد.

بهترین راه برای جذب فرد مغرور

حال با خود میگوید اگر نسبت به فرد خودشیفته بی توجه باشم او نیز به من توجه نخواهد کرد و اگر نسبت به او توجه لازم را داشته باشم فرد خود شیفته پیروز میدان میشود و دیگر نیازی به جلب توجه من ندارد، پس انجام چه کاری درست است؟

برخورد با افراد خودشیفته باید با تناقض های رفتاری همراه باشید. یعنی شما یک توجه خاص و یک نوع بی توجهی را در رفتارتان باید ایجاد کنید تا نتیجه گیری و مشخص شدن هدف شما برای فرد خودشیفته سخت باشد. این نوع رفتار باعث ایجاد دوگانگی در طرف مقابل شده و بهترین تکنیک برای جذب فرد مغرور است. البته باید در انجام این تکنیک دقت بالایی داشته باشید.

 

مقالات مرتبط:

تکنیک های برگرداندن رابطه از دست رفته

تیپ شخصیتی خودشیفته

تیپ شخصیتی حساس

قانون جذب چیست؟

قانون جذب عشق

نیاز های ناخودآگاه عشقمان چیست؟

چگونه دیگران را تغییر دهیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *